گروه طنز و جک های باحال

کاربران گروه

نمایش همه

مدیران گروه

بغ بغووووووو

گروه عمومی · 24 کاربر · 100 پست
@Amirkheirkhah عضو گروه شد. 1398/07/15 - 20:16
هادی محمودی
هادی محمودی

کردها از تبار کولی های مهاجر هندی هستند / هادی محمودی بله یی

1 . کولی ها طوایفی بسیار پر جمعیت از هندوستان و قسمتی از پاکستان هستند که زندگی آنها همیشه با کوچ نشینی همراه بوده؛ و در زبانهای محلی ایرانی مانند طبری نیز «کرد» بمعنی چوپان کوچ نشین است.

2 . لباس محلی کولی ها کاملاً مشابه با لباس محلی کردها است. کلاه کردها مشابه عمامه کولی های هندی است. لباس محلی و آرایش موی زنان کرد شباهت بسیاری با کولی ها دارد. (البته بعضی از کولی ها، لباسهای محلی کشور میزبان را نیز ممکن است بپوشند ولی منظور ما لباس سنتی اصلی کولیان است که شباهت بسیار با لباس کردی دارد) (تشابه قیافه هایشان هم غیر قابل انکار است).

4 . اسامی طوایف کولی ها که به ثبت رسیده اند مشابه اسامی طوایف کردها است. مانند:

طوایف کولی: کلیلایی، سوران، خرات، سور، جات/جاف، کاولی، کرماچی، قادریا، خانی، بوکان

طوایف کردی: کلیایی، سورانی، خرات، زور، جاف، کاویانی، کرمانچی، قادری، خانی، بوکان

کلیلا، نام شهری در استان «راجستان» هندوستان است و به ساکنان آنجا «کلیلایی» گفته میشود. «کولی های کلیلایی» در ایران، «کردهای کلیایی» نامیده میشوند. خرات، نام شهری در استان «اوتار پرادش» هندوستان است. طایفه خرات در سنندج و کرمانشاه رسماً خودشان را کولی معرفی میکنند و در کتاب «تاریخ مردوخ»، نوشته شده توسط مردوخ کردستانی، طایفه خرات را از کردها معرفی میکند. پس ملاحظه میشود که خود کردها، طوایف «کولی» و «کردی» را در یک مقوله دسته بندی کرده اند. در حقیقت چون طوایف مهاجر کولی کوچ نشین بودند از آنرو واژه «کرد» را برای آنها بکار برده اند. خانی، نام طایفه ایست پر جمعیت در استان «هیماچال پرادش» هندوستان در نزدیکی مرز پاکستان اقلیتی هم در پاکستان زندگی میکنند. مهاجران «کولی خانی» در شمال عراق ساکن شدند و بعدها به ترکیه هم مهاجرت کردند. جات، نام یکی از پرجمعیت ترین طوایف هندی است که در سرتاسر شمال هند و قسمتی از پاکستان زندگی میکنند. زط ها، هم زیرشاخه همین طایفه هستند. دسته ای از کولی های جات به شمال عراق مهاجرت و در آنجا ساکن شده بودند و در زمان محمد رضا شاه به ایران مهاجرت کردند و در کرمانشاه ساکن شدند. در ایران به آنها کردهای «جاف» هم می گویند. طایفه ای بنام «زط» هم در استان ایلام زندگی میکند. بوکان، نام یکی از پرجمعیت ترین طوایف هندی است که در استان «پنجاب» زندگی میکنند. در جنوب افغانستان نیز دسته ای از آنها زندگی میکند. بوکان در زبان سانسکریت یعنی «گرد و غبار». بسیاری از مردم این طایفه از پیشوند و پسوند «بوکان» برای اسم فامیل خود استفاده میکنند. کولی های مهاجر «بوکان» در جنوب استان آذربایجان غربی ساکن شدند و اسم آن شهر را هم بوکان گذاشتند. برخی کردها به قصد بومی جلوه دادن خود در ایران، سعی میکنند تا گذشته کولی خودشان را انکار کنند و با رندی نام طایفه هایشان را تحریف میکنند تا از شکل هندی خارج شود. مثلاً نام یکی از طوایف کولی ها در شهر مهاباد «قادریا» است که در زبان سانسکریت بمعنی «گوسفند» است و با زیرکی آنرا به طایفه «قادری» تحریف کرده اند! طایفه «قادریا» یکی از پر جمعیت ترین طوایف هندی است و هم اکنون در شمال هندوستان زندگی میکنند. سوران، نام شهری در استان «اوریسای» هندوستان است. و به ساکنان آن شهر «سورانی» گفته میشود. مهاجران کولی سورانی در شمال عراق ساکن شدند و بعدها به سوریه و ایران نیز آمدند. در سوریه و عراق شهرهایی بنام «سوران» وجود دارند که کولی های مهاجر سورانی، آنجا ساکن شدند. ملاحظه میکنید که اسامی تمام طوایف کردی از نام شهرهای هندی گرفته شده، زیرا از آن نواحی به خاورمیانه مهاجرت کرده اند. اگر این تشابه اسمی، یک یا دو تا بود، آنرا بحساب تصادف یا شانس میگذاشتیم ولی وقتی اسامی تمام طوایف کردی، واژه های هندی هستند، دیگر احتمال تصادفی بودن منتفی میشود.

5 . معرکه گیرهای کرد، نمایشهای عجیب و غریبی نشان میدهند که مشابه نمایشهای مرتاضهای هندی است. هر دو گروه شمشیر و میل از یکطرف بدنشان بطرف دیگر فرو میبرند، یا میخ و خنجر به سرشان وارد میکنند و طوری هم نمیشود. کردها اینگونه نمایشها را با خود از هندوستان آورده اند.

هادی محمودی
هادی محمودی

مهاجرت کولی ها (کردها) به ایران، از زمان ساسانیان (بهرام گور) آغاز شد و آنها را به قصد مطربی و رقاصی می آورند. ابتدا در شمال عراق که پایتخت ساسانیان بود اسکان دادند و بعد به دیگر جاها پخش شدند. مهاجرت کولی ها از هندوستان به شمال عراق کماکان ادامه داشت تا اینکه در زمان خلفای اموی بار دیگر شدت گرفت. حمد الله مستوفی میگوید: در زمان بهرام کار مطربان بالا گرفت، چنانکه مطربی روزی به صد درم قانع نمیشد. بهرام از هندوستان دو هزار لوطی (کولی) جهت مطربی بیاورد و نسل ایشان هنوز در ایران مطربی میکنند. حمزه اصفهانی، همین ماجرا را در کتابش بازگو میکند اما تعداد کولی های مهاجر را دوازده هزار نفر می گوید که در شمال عراق ساکن شدند. فردوسی طوسی هم همین ماجرا را بیان میکند و تعداد کولی های وارد شده از هندوستان به شمال عراق در زمان بهرام گور را دوازده هزار میشمارد. عماد توحیدی در باره مهاجرت کولی ها (کردها) به شمال عراق می نویسد: کولی ها در عهد ولید بن عبدالملک خلیفه اموی به ایران و بین النهرین آمدند. این کولی ها از حوالی رود سند سفلی (هندوستان قدیم) بطرف فرات و دجله آمدند و به محض اینکه مستقر شدند به دزدی و راهزنی و قتل پرداختند و راه بصره و بغداد را بستند و قیمت خواربار بالا رفت و مردم در فشار قرار گرفتند. از جمع بندی منابع تاریخی فوق میتوان نتیجه گرفت که شمال عراق در زمان ساسانیان و حتی بعد از ظهور اسلام، مهمترین مقصد کولی های مهاجر بود. فقط در زمان بهرام شاه تعداد آنها بالغ بر دوازده هزار نفر بود و بعدها تعدادشان بیشتر شد. بعد از ظهور اسلام در زمان خلافت ولید بن عبدالملک بازهم دسته های کولی از هندوستان به شمال عراق وارد شدند که تعداد آنها را بسیار زیاد ساخت. در کتاب جهانگشای نادری، می گوید که نادر شاه افشار تعدادی از کولی های هندی الاصل (کردها) را به قصد رامشگری به خراسان آورد.

در کتاب تاریخ مردوخ، اثر مردوخ کردستانی میگوید: که خان کرد در استان سلیمانیه عراق از طوایف جاف و ثلاث (دو تا از طوایف کرد عراقی که بعدها به ایران مهاجرت کردند) عصبانی بود زیرا آنها راهزنی میکردند و از بابت چرای احشامشان حق علوفه نمی پرداختند. از جمع بندی تمام مطالب فوق اثبات میشود که کردها همان کولی های مهاجر هستند که در دوره های ساسانی و خلفای اموی به شمال عراق کوچیده اند و بعدها بخاطر افزایش جمعیت به اطراف پراکنده شده اند. در زمان نادر شاه هم جمعیت قابل توجهی از کولی های کراچی (کردهای کرمانچی) در خراسان ساکن شدند. در تمام کتب تاریخی نوشته اند که بسیاری از مردان کولی به شغل آهنگری مشغول بودند و این تنها صنعتی است که آنها بلدند کولی ها مهاجر توسط ساسانیان و خلفای اموی به شمال عراق بقصد مطربی و رقاصی دعوت شدند و بعد از ازیاد جمعیتشان بر علیه همان حکومتها شورش کردند. مهاجرت کولی ها (کردها) از هندوستان به ایران، بعد از ظهور اسلام هم ادامه داشت که در زمان نادرشاه افشار بیشتر شد.در زبان هندی به عمو می گویند «کاکا» و در زبان کردی هم همین واژه با همان معنا زیاد استعمال میشود. در ضمن کولی های شیراز هم «کاکو» تلفظ میکنند.

منابع:

پرسه کولی ها در سرزمین ایران، عماد توحیدی

تاریخ طبری، محمد جریر طبری

شاهنامه فردوسی

Edwards, j. , (2009), Language and Identity, Cambridge University, New York

Duranti, a. , (2004), Linguistic anthropology, Cambridge University, New York

Amanolahi, S. Norbeck, E. , (1975), The Luti, an Outcaste Group of Iran. Rice University Studies 61(2): 1-12
هادی محمودی
هادی محمودی

سفرنامه ابن فضلان وتوصیف ترکان (ترجمه سید ابوالفضل طباطبائی، انتشارات شرق)

این مطلب در مورد نژاد اصیل ترکان یعنی نژاد زرد است و شامل ترک زبانهای اذری نمیشود.آلت پرستی دین پیشین ترکان بوده است پیش از آنکه ایرانیان آنها را به دینهای مانوی و مسیحی و بودایی و اسلام آشنا سازند چنانکه ابن فضلان نیز میگوید: سفرنامه ابن فضلان (ترجمه سید ابوالفضل طباطبائی، انتشارات شرق): «چون راه مزبور طی شد به قبیله ای از ترك ها به نام غزها (الغزیه) رسیدیم. آنان مردمی صحرانشین هستند و خانه موئی یا سیاه چادر دارند و همیشه در حركت اند... این مردم زندگی صحرایی دارند و در رنج و مشقت به سر می برند.در عین حال مانند الاغ گمراه اند، به خدا ایمان ندارند و فاقد عقل و شعورند و هیچ چیز را نمی پرستند. فقط بزرگان خود را ارباب می خوانند. وقتی یكی از ایشان بخواهد با رییس خود در كاری مشورت كند می گوید:«ای خدا، در فلان كار چه كنم؟» ایشان در كار خویش با یكدیگر مشورت می كنند اما وقتی در امری اتفاق نمودند و روی آن تصمیم گرفتند، یكی ازپست ترین و فرومایه ترین آنان از میان شان برخاسته، قرارشان را بر هم می زند!

موضوع لواط نزد ایشان بسیار مهم است. مردی از اهل خوارزم به منطقه «گوذركین» كه جانشین پادشاه ترك است، وارد شد و چندی برای خرید گوسفند نزد دوست خود اقامت نمود. میزبان ترك پسر بی ریشی داشت. مرد خوارزمی همچنان به او اظهار علاقه می نمود تا او را به میل خود حاضر و تسلیم ساخت.... فردای آن روز با مردی از ترك ها كه بسیار زشت و بدقیافه و رذل و پلید بود و لباس ژنده ای را در بر داشت برخوردیم. آن روز باران سختی ما را گرفته بود.آن مرد گفت:«بایستید.» تمام قافله كه شامل قریب سه هزار چهارپا و پنج هزار مرد بود از حركت ایستاد.آن گاه گفت:«هیچ یك از شما حركت نكند». همگی دستور او را اطاعت نموده ایستادیم و به او گفتیم: «ما دوستان گوذركین هستیم.» او پیش آمده خنده ای كرد و گفت: «گوذركین كیست! ........ گوذركین.» سپس گفت: «پكند». به زبان خوارزمی یعنی نان. من چند گرده نان به او دادم و آن ها را گرفت وگفت: «بروید به شما رحم كردم» ... نزد قبیله باشقرد:

این جماعت شرورترین و كثیف‌ترین ترك‌ها و سخت‌ترین ایشان در آدم‌كشی می‌باشند. [ناگهان می‌بیند] مردی مرد دیگر را به زمین انداخته سر او را می‌بُرد و آن را برمی‌دارد و بدن‌اش را رها می‌كند. آن‌ها ریش خود را می‌تراشند و شپش می‌خورند. بدین شكل كه درزهای نیم‌تنه‌ی خود را جست‌وجو كرده، شپش‌ها را با دندان جویده، می‌خورند …....... با دانستن این واقعیت ها بر ما مشخص می شود تا به اذریهای ترک زبان ایران انگ ترک بودن نچسبانیم و انها را اذری بنامیم نه نام یک قوم وحشی و بدوی به نام ترک یا تورک تمام ازمایشات ژنتیکی اریایی بودن و همنژاد بودن ایرانیان را تایید میکند . از ظاهر اذری های ایرانی مشخص است هیچ شباهتی به مغولان و ترکان مغولستان(زردها) ندارند. انها بدنهای بی مو چشمهای کشیده و صورت بی ریش دارند ولی عده ای مزدور سعی دارند اذریها را ترک نژاد نشان دهند تا برای مقاصد سیاسی و تجزیه طلبی از ان استفاده کنند که اب در هاون کوبیدن است.

پشه سوسول
پشه سوسول

يه سوال حقوقی، فقهی، پزشكی دارم:

ﺍﯾﻦ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺑﺪﻧﻤﻮﻥ ﮐﻪ ﻗﺮﺍﺭﻩ ﻋﻠﯿﻪﻣﻮﻥ اون دنيا ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺑﺪﻥ، ﺍﮔﻪ ﺍﻫﺪﺍشون ﮐﻨﯿﻢ ﺑﻪ ﯾﮑﯽ ﺩﯾﮕﻪ، ﺗﮑﻠﯿﻒ ﭼﯿﻪ؟؟!!

تو حافظه ش ﻣﯽﻣﻮﻧﻪ؟؟!
ﯾﺎ ﻓﻘﻂ ﺟﺪﯾﺪﻩ ﺭﻭ ﺷﻬﺎﺩﺕ میده؟

پشه سوسول
پشه سوسول

ورود به استادیوم فقط با کارت ملی امکان‌پذیره و همراه داشتنش الزامی شده!؟

یعنی دخترا علاوه‌ بر گریم پسرونه، باید کارت ملی هم جعل کنن؟!

پشه سوسول
1565182739347672.jpg پشه سوسول
{-9-}
پشه سوسول
1565194722173518.jpg پشه سوسول
{-7-}
پشه سوسول
500x888_1565197428113901.jpg پشه سوسول
{-18-}
پشه سوسول
1565201189892283.png پشه سوسول
{-18-}
افشای هویت گلاویژ حیدری زردویی Galawej Heidari
افشای هویت گلاویژ حیدری زردویی Galawej Heidari

جنگ پاوهPawe / Paveh ورسالت تاریخی ملت ایران در برابراشرار و ایران ستیزان وحامیان آنها


پس از انقلاب 1357وزوال حکومت پهلوی و مسلح شدن طوایف کرد(جاف) در اطراف پاوه در شمالغرب کرمانشاه مردم این شهر برای دفاع از خود در برابر مسلحین زروگو در قالب تشکلهای مردمی در مرداد 1358اقدام به تحصن در فرمانداری شهر و درخواست خلع سلاح عمومی کرده و پس از خلع سلاح افراد مسلح این امر با مخالفت طوایف مزبور و نیز احزاب مسلح کرد مانند دمکرات کردستان وغیره روبروشد. لذا در یک ائتلاف طوایف مسلح اطراف پاوه با گروهی از اعضای حزب دمکرات کردستان که پاوه ای بودند در قوری قلعه به گردهمایی دست زده و پس از پیوستن برخی هواداران سالارجاف وافراد اتحادیه میهنی کردستان عراق با حمایت تسلیحاتی و مادی از دولت بعث عراق اقدام به حرکت به سوی پاوه و محاصره شهر کرده که یک هفته طول کشید ورسیدن خواروبار و آذوقه و حتی آب آشامیدنی به شهر قطع گردید و طی آن اشرار منطقه اورامانات با بلند گو زنان پاوه را با الفاظ رکیک به تجاوز جنسی تهدید میکردند و در بیمارستان شهر سربازانی را که از آن حراست میکردند باسارت درآورده و بهمراه سربازان زخمی که در بیمارستان بستری بودند کشان کشان پای دیوار نهاده توسط فردی بنام مچه (مصطفی ایناخی) و حبیب ایناخی دارودسته آنها تیرباران شدند. با این حال هنگام حرکت ارتش به سوی پاوه در 26 مرداد 58 بدلیل خیانت برخی از عناصر هوانیروز و نیروی هوایی و نیروی زمینی که با گروههای ضد حکومتی سمپاتی نشان میدادند اشرار مسلح موفق به فرار به خاک عراق شده با اینکه ارتش قادربودآنها را قلع و قمع کند. از اینرو دولت گروهی از هواداران دوآتشه احزاب کردی را دستگیر و مجازات کرد و گویا همسرگلاویژحیدری زردویی از جمله این افراد بود.با این حال برخی از این افراد مجازات شده در منازلشان سلاح کشف شده بود ازجمله حبیب چراغی همسر گلاویژ که در حال شلیک به هلیکوپتر از داخل خانه توسط خلبان هلیکوپتر رصد شده و همسایه ها آنرا تایید کرده بودند. لکن پس از شکست این غائله سران حزب دمکرات ودر راس آن حاج عبدالرحمن حیدری پدر گلاویژبه انتقام دامادش در اردیبهشت ماه بمدت یکهفته شهر پاوه را از جانب کوه آتشگاه مورد حمله خمپاره ای قراردادند که از سوی حزب بعث در اختیارآنها نهاده شده بود و دهها تن از مردم غیرنظامی در پاوه را بقتل رساند. حال گلاویژ حیدری در سوئد مکررا از راه سازمانهای موسوم به حقوق بشر درباره قتل عام خانواده اش توسط حکومت کنونی به سخن بمیان میاورد در حالکیه پدر و برادر او که در جنگ مسلحانه کشته شده اند قاتل دهها تن از مردم غیر نظامی پاوه هستند. در اینجا آنچه مهم است نقش و رسالت تاریخی مردم ایران در برابر تجزیه طلبان است . زیرا کسانی چون مصطفی ایناخی یا حاج عبدالرحمن و سایر اعضای گروههای تجزیه طلب فقط دشمن نظام یا حکومت بخصوصی نیستند بلکه دشمن ملت ایران و تمامیت ارضی آن بوده و از سوی دشمنان ایران بویژه انگلیس و آمریکا خواب تجزیه آن را در سر میپرورانند. اینجاست که قاطبه ملت ایران و همه ایراندوستان که تجزیه ایران خط قرمز آنان است چه در داخل و چه در خارج باید این تهدید را کوچک نینگارند و برای رویایی دوباره با این اشرار و خائنان همواره آماده باشند.

پشه سوسول
پشه سوسول

هر دختری بعد از دیدن نتیجه ی کنکور به این باور رسیده بره شوهر کنه ..{-18-}

پشه سوسول
پشه سوسول

‏من سال اول که کنکور دادم موقع نتایج انتخاب‌رشته اون کادری که رشته‌ای که قبول شدی رو مینویسه خالی بود، از هر کی پرسیدم گفت احتمالا سایت خرابه فردا چک کن، فرداش بیدار شدم چک کردم دیدم باز خالیه، بعدا فهمیدم چیزی قبول نشده‌بودم{-18-}{-33-}

پشه سوسول
پشه سوسول

بیست و چهار ساعت شبانه‌روز مشغول آپلود کردن کل زندگیش توی اینستاس، بعد میگه رتبه کنکور خصوصیه. پدرت خصوصیه، پس ما به چی بخندیم؟ {-18-}

پشه سوسول
پشه سوسول

‏9 نفر از ده نفر اول کنکور ریاضی و 9 نفر از 11 نفر اول کنکور تجربی پسرن
واقعا چه بلایی داره سر مملکت میاد؟ زمان ما پسرا انقدر درس نمیخوندن{-18-}

صفحات: 1 2 3 4 5 6 7

فیس بوک ایران · قدرت گرفته توسط شِیرترانیکس فارسی